Medlemsavgifter 2024

Här kan du se olika typer av medlemsskap på Jönköpings Golfklubb. När du kommit fram till vilken typ av medlem du önskar bli så fyller du i formuläret på sidan för "Medlemsansökan",  så hör vi av oss inom kort!
Tänk på att din ålder som räknas är det du fyller under året.

Medlemsansökan

Medlemsskap med obegränsad golf

Senior 29+

Spelavgift 6 750 Kr
Total avgift: 7 750 Kr

Senior 22-28 år

Spelavgift 3 595 Kr
Total avgift 4 595 Kr

Studerande Högskola

Spelavgift 2 395 Kr
Total avgift 3 395 Kr

Denna medlemsform kan ej kombineras med Gilla Golf Extra

Nybörjarmedlem

Spelavgift 2 995 Kr
Total avgift 3 995 Kr

HCP 37-99

Denna medlemsform kan ej kombineras med Gilla Golf Extra
Gäller endast i samband med nybörjarkurs eller träningspaket hos klubbens PRO.

Junior 16-21 år

Spelavgift 1 895 Kr
Total avgift 2 895 Kr

Familjemedlemskap - se egen faktaruta

Junior 10-15 år

Spelavgift 1 495 Kr
Total avgift: 2 495 Kr

Familjemedlemskap - se egen faktaruta

Junior 0-9 år

Medlemsavgift 500 Kr
Spelavgift 0 Kr
Total avgift: 500 Kr

Gilla Golf Extra

Du kan som medlem med medlemskap som innehåller obegränsad golf enligt ovanstående medlemsformer också lägga till "Gilla Golf Extra" för 2495 kronor.

En extra spelförmån till alla våra medlemmar på Jönköpings GK och A6 GK som på sin hemmaklubb har ett fullvärdigt medlemskap.  Det innebär att du som Gillar Golf Extra betalar 2495 kr till din klubb och för det får du spela fritt på den andra klubben, vardag som helg. Observera att spelet på A6 GK gäller endast aktuell 18-hålsslinga. Denna spelförmån innebär inte att du är medlem i den andre klubben, vid tävling och kategorigolf gäller tävlingsgreenfee. Tycker du att det här låter intressant, kontakta då kansliet och har du idag inte obegränsat spel i ditt nuvarande medlemskap så kan du med lätthet uppgradera ditt medlemskap.

Medlemsskap med begränsad spelrätt

Sällangolfare 50%

Spelavgift 2 995 Kr
Total avgift: 3 995 Kr

Halv greenfee på ordinarie pris på vardagar och helger.
Fritt spel på lördagar-söndagar efter 15.00

Distansmedlem

Spelavgift 3 050 Kr
Total avgift: 4 050 Kr

Boende på ort minst 100 km från Jönköping
Spelar fritt måndag till söndag, alla tider.

Stödmedlem

Spelavgift 0 Kr
Total avgift: 1 000 Kr

Ej spelrätt

Familjemedlemskap

1st fullbetalande seniormedlem betalar halv avgift för junior 10-21 år.

Familjemedlemskap, 2st fullbetalande seniormedlemmar får fritt medlemskap junior 10-21 år.

Familjemedlemskap gäller för boende under samma adress upp till 21 år, det är upp till familjen att meddela klubben om familjemedlemskap.

Nya medlemmar i kategorin Senior 29+ med lån tas inte in.

Skåp, moped- eller elvagnsplats

Kontakta kansliet om du är intresserad av att hyra förvaringsskåp eller plats för din moped eller el-vagn. Observera att klubbens försäkring inte täcker det som ni förvarar på klubben, kontrollera därför med ert försäkringsbolag att försäkringen täcker det ni förvarar här.

Golf för friskvård!

Golf är numera godkänd som skatterfri friskvårdsförmån. Detta gäller endast spelavgiften, inte medlemsavgiften.
Att Skatteverket anser golfen som friskvård innebär inte att din arbetsgivare automatiskt gör det. Kontrollera vilka regler som gäller för din anställning och huruvida arbetsgivare godkänner golf som friskvård.

Avbrott i medlemskap
När inbetalning av medlemsavgift samt spelavgift är erlagd erhålls spel på banan hela året. Avgifterna som du betalar i ditt medlemskap ligger till grund för hur mycket kostnader som avsätts för att sköta vår bana och allt runtomkring. Det innebär att det är svårt för oss att ändra om denna budget mitt under säsong. Därför gäller följande riktlinjer om du av någon anledning skulle behöva pausa ditt medlemskap efter redan erlagd betalning. Om du betalar ditt medlemskap via autogiro så har du rätt till samma tillgodoräkning eller återbetalning.

Medlem som på grund av sjukdom eller annan anledning inte har möjlighet att fortsätta säsongen som tänkt har rätt att tillgodoräkna sig en viss del av årsavgiften inför kommande år. Hur stor denna del blir beror på tidpunkten för när medlemskapet behöver pausas.

Innan sista mars : 100%
Innan sista april : 80%
Innan sista maj : 50%
Innan sista juni: 30%

När juli månad påbörjats, eller kommande månader därefter, ges ingen tillgodoräkning till kommande år eller återbetalning.

För att pausa medlemskapet behöver du kontakta kansliet, tänk på att läkarintyg behöver visas upp.
Observera att det är när medlemskapet pausas som ligger till grund för ovan tillgodoräkning/återbetalning, ej när skadan uppkom.
--------------------------------------
I händelse av dödsfall gäller följande riktlinjer:

Medlems dödsfall (1 januari - 30 juni)
- Medlemsavgift återbetalas inte
- 50% av spelavgiften återbetals

Medlems dödsfall (1 juli - 31 september)
- Medlemsavgift återbetalas inte
- Spelavgift återbetalas inte

Återbetalning sker efter anmodan till dödsboet (ej till medlem eller anhörig).